سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین ها

معرفی بهترین ماسک مو خانگی برای جلوگیری از موخوره[جامع]

ماسک مو برای جلوگیری از موخوره

 

یکی از دلایل موخوره شدن موها، خشکی مو است. در تعریف موخوره باید گفت موخوره یا دوشاخه شدن انتهای مو، ناشی از آسیب فیزیکی (تروما یا حرارت) و یا آسیب شیمیایی به مو است. این موضوع در بانوان بیشتر شایع است. لایه محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین می رود، در نتیجه قسمت انتهایی مو چند شاخه و شکننده می شود. بانوان به دلیل داشتن موهای بلند با عارضه موخوره یا همان دوشاخه شدن انتهای مو بیشتر درگیر هستند.

 

 

 

دلایل موخوره شدن موها چیست:

 

 

دلایل زیادی باعث ایجاد موخوره می شود که در زیر به دلایل اصلی آن اشاره می کنیم:

 

- استفاده بیش از حد از آب داغ برای شستن مو

- استفاده بیش از حد از ژلهای مو و تافت و..

- استفاده نامناسب از محصولات مو

- آلودگی هوا و مواد شیمیایی

- استفاده از شامپوهای قوی و خشن با مواد شیمیایی بسیار

- استفاده بیش از حد از آبی که حاوی کارولین زیاد است که باعث می شود رنگ موها کم رنگ شود و در نهایت منجر به موخوره می شود.

- استفاده بیش از حد از محصولات خشک کن مو، مانند: اتو مو و سشوار که به ظاهر برای آراستگی مو به حساب می آیند اما باعث آسیب های جدی به فولیکول های مو می شود.

- استفاده از شانه و برس های اشتباه که می تواند به ریشه و ساقه مو آسیب برساند.

 

 

 

 

راه های جلوگیری از موخوره مو :

 

راه های زیادی برای جلوگیری از موخوره موها وجود دارد که یکی از بهترین روش ها استفاده از ماسک برای جلوگیری از موخوره است و ما می توانیم به کمک انواع مواد طبیعی و خانگی این ماسک ها را به راحتی در منزل تهیه کنیم.

 

 

 

- ماسک موی موز و عسل

 

با استفاده از ماسک طبیعی موز و عسل، موخوره ها کم می شود، در این روش پوست یک موز را کنده و له کرده و مقداری عسل به آن اضافه می کنیم، برای دریافت نتیجه ی بهتر، کافی است کمی شیر به آن اضافه کنیم تا خمیر نرمی به دست بیاید.

 

حالا ماسک مو را روی پوست سرمان می مالیم و حدود 20 دقیقه، یا تا زمانی که ماسک خشک شود، صبر کرده، سپس سرمان را با شامپوی همیشگی می شوییم. این راه درمان خانگی، باید در حدود 2 هفته موخوره ی ما را کمتر کند.

 

 

 

- ماسک مو تخم مرغ

 

تخم مرغ سرشار از اسیدهای چرب و پروتئین است و به خوبی می تواند موها را تقویت کند و آنها را در برابر موخوره مقاوم سازد. همچنین تخم مرغ موها را صاف کرده و از گره افتادن در آنها جلوگیری می کند. ما می توانیم از ماسک موی تخم مرغ برای جلوگیری از موخوره، هفته ای یک بار استفاده کنیم.

 

 ماسک مو تخم مرغ

-  ماسک موی چای بابونه

 

برای درست کردن این ماسک مو، 2 الی 3 فنجان آب را درون یک قابلمه جوشانده، سپس یک الی 2 چای کیسه ای را داخل ظرف در حال جوش می ریزیم. یک فنجان چای بابونه و یک فنجان گل های خشکبابونه را به آن اضافه کرده سپس شعله را کم می کنیم و اجازه می دهیم تا 30 دقیقه بماند و خنک شود. بعد از زمان طی شده چای های کیسه ای و گل ها را از درون آب در آورده و آب را مستقیماً روی سر اعمال می کنیم. این کار را به صورت مرتب تکرار می کنیم.

 

 

 

-ماسک موی عسل

 

برای ساخت این ماسک، یک عدد زرده ی تخم مرغ و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کرده و ماسک مو تخم مرغ را روی موهای مرطوب خود به مدت نیم ساعت قرار می دهیم و بعد از مدت زمان ذکر شده موهایمان را با آب می شوییم سپس موها را شامپو می زنیم.

 

 

 

- درمان موخوره با سس مایونز

 

سس مایونزی که انتخاب می کنیم  حتماً باید پرچرب باشد، زیرا سس مایونز کم چرب می تواند به موهای ما آسیب بزند. فقط باید نوعی از مواد طبیعی را تهیه کنیم که موهایمان را از مواد شیمیایی مضر نجات دهیم. بسته به اندازه طول موهای مان، یک دوم فنجان سس مایونز را تهیه می کنیم. از یخچال یا فریزر بیرون آورده و اجازه می دهیم تا کمی گرم شود، تا بتواند به راحتی به فولیکول های مو نفوذ کند. سپس با دست یا با استفاده از یک شانه، روی موهای خود اعمال می کنیم. به مدت یک ساعت روی آن را با یک کلاه یا حوله یا پارچه پوشانیده و سپس با آب گرم و شامپو شست و شو می دهیم.

 

 

 

-ماسک مو روغن زیتون و عسل

 

برای این کار، 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و بعد از این که موهایمان را شامپو زدیم ماسک مو را به همه قسمت های موی خود می مالیم و بعد از گذشت 30 دقیقه موهایمان را با آب گرم و شامپو می شوییم.

 

 

 

-ماسک محلول ریشه کنجد

 

ریشه ی کنجد را در آب جوش خیس نموده و اجازه می دهیم 15 دقیقه بماند. سپس آن را حدود 30 دقیقه دیگر جوشانده و دم می کنیم. سپس این مخلوط را صاف کرده و به سر خود می مالیم. این عمل را هر روز تکرار می کنیم.

 

 

 

-  ماسک موی عسل، دوغ، نارگیل

 

برای ساخت این ماسک 2 قاشق غذا خوری عسل را با یک قاشق غذا خوری دوغ و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کرده و همه ی مواد را به خوبی هم می زنیم و کمی گرم می کنیم و بعد ماسک را روی موهای خود قرار می دهیم و به مدت 20 دقیقه با یک حوله یا کلاه می پوشانیم و در آخر با آب شستشو می دهیم.

 

 

همچنین می توانیم 4 قاشق غذا خوری روغن بادام را با 2 قاشق غذا خوری عسل و 2 قاشق غذا خوری گلیسیرین ترکیب کنیم. بعد از شامپو کردن موهای خود این ترکیب را به عنوان نرم کننده روی قسمت مو خوره موها اعمال می کنیم و یا حتی می توانیم عسل را به میزان یک به دو، به شامپو یا نرم کننده روزانه خود اضافه کنیم و روی قسمت های مو خوره ماساژ دهیم. پس از چندین بار استفاده می توانیم نتیجه بهتر شدن آن را ببینیم. یادمان نرود که عسل باعث روشن تر شدن موهای ما می شود.

 

 

 

-ماسک آووکادو و بادام

 

آووکادو نیز یک نرم کننده‌ی طبیعی برای موهاست. همچنین برای موخوره کاربرد خوبی دارد. برای درست کردن این ماسک مقداری از گوشت آووکادو را له می کنیم و کمی روغن بادام به آن می افزاییم. خمیر به دست آمده را به موهایمان مالیده و حدود 30 دقیقه، یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر می کنیم. بعد از نیم ساعت با شامپوی ملایم، موهایمان را می شوییم. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایمان استفاده کنیم، خواهیم دید که موخوره و شکنندگی موهایمان کم شده است.

 

 

 

-محلول ضد موخوره ی شیرین بیان

 

یک لیوان شیرین بیان را در 3 لیوان آب جوشیده شده می ریزیم و اجازه می دهیم 10 دقیقه بجوشد و آرام آرام دم بکشد. بعد از این که سرد شد، آن را صاف می کنیم و هر روز از این مایع به موى سرمان می مالیم. این محلول در از بین بردن موخوره بسیار مؤثر است.

 

محلول ضد موخوره ی شیرین بیان

- ماسک موآلوئه ورا

 

ابتدا یک یا 2 عدد برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل آن را استخراج می کنیم و این ژل را روی موهای خود ماساژ می دهیم و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو می شوییم. برای این که بتوانیم نتیجه ی بهتری بگیریم، ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، روغن کرچک یا روغن جوجو ترکیب می کنیم و بعد روی موهای خود می مالیم. می توانیم این روش را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنیم.

 

 

-ماسک پاپایا

 

پاپایا هم مثل موز حاوی ویتامین های ضروری، مواد معدنی و سایر مواد مغذی است که آن را به ماده ای ایده آل برای درمان موخوره تبدیل می کند. در ادامه با روش درست کردن ماسک پاپایا برای مشکل موهایمان آشنا خواهیم شد.

 

یک عدد پاپایا را از وسط نصف کرده و یک نیمه ی آن را برمی داریم. اندازه ی پاپایا باید متناسب با بلندی موها و پرپشتی آنها باشد. پاپایا را پوست کنده و هسته های آن را جدا می کنیم. نیمه ی پاپایا را کاملاً له کرده و بعد نصف لیوان ماست ساده به آن افزوده و خوب هم می زنیم. ماسک  تهیه شده را روی موهای خود می مالیم و 30 دقیقه ماساژ می دهیم. سپس موها را شسته و شامپو می زنیم.

 

 

 

- ماسک مو روغن جوجوبا

 

در این روش چند قطره روغن جوجوبا را روی دست های خود ریخته و بر روی موهایمان ماساژ می دهیم، این روش را تا زمانی که مطمئن شویم موهایمان نرم تر و ضخیم تر شده اند، به طور منظم تکرار می کنیم. گزینه ی دوم برای استفاده از روغن جوجوبا این است که این روغن را به شامپوی روزانه خود اضافه کرده و به طور معمول از آن استفاده می کنیم. برای این که بتوانیم نتایج بهتری بگیریم ، بهتر است که این درمان را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنیم.

 

 

 

منبع : بانوآرا